Spolupráce s rodiči

Strategie předcházení školnímu neúspěchu

Principy spolupráce s rodiči

Práce s nadanými

Práce s nadanými

Běžná výuka

V naší škole systematicky podporujeme nadané žáky napříč ročníky. Vycházíme z toho, že každý žák má vlastní potenciál, tempo i způsob práce, a proto nabízíme možnosti, které jejich talent rozvíjejí v běžné výuce i v menších skupinách. Ve výuce nabízíme rozšiřující aktivity a úlohy vyšší náročnosti, často využíváme pracovní sešity určené pro nadané žáky a různé badatelské činnosti. Starší žáci pracují s diferencovanými úkoly přímo v kmenových třídách, zapojují se do projektů, či prezentují svá témata.

 

Systematická podpora nadaných probíhá již od prvního ročníku.

 

Pro žáky prvních a druhých tříd, kteří projevují vysokou úroveň čtenářských nebo matematických dovedností, jsou určeny hodiny aktivních čtenářů a aktivních počtářů. Tyto lekce jsou zaměřeny nejen na prohlubování znalostí z českého jazyka a matematiky, ale zároveň rozvíjejí logické uvažování, tvořivé řešení problémů a badatelské dovednosti. Žáci pracují se šiframi, vyhledávají informace, argumentují, zkoumají přírodovědné jevy a mají možnost vyzkoušet si jednoduché pokusy.

 

Od třetího do pátého ročníku jsou do rozvrhu zařazeny předměty MAT+ a JČ+, do kterých byli žáci vybráni na základě testování na začátku školního roku. Výuka v těchto předmětech je koncipována jako obohacující – zahrnuje práci na projektech, řešení komplexnějších úloh, rozvoj argumentace, čtenářské gramotnosti i hlubší porozumění matematickým principům. Důraz je kladen na samostatnost, tvořivost a podporu vnitřní motivace žáků.

V rámci diagnostiky nadání proběhlo testování prostřednictvím Mensy ČR a také testování Invenio, konkrétně v oblasti matematiky TIM3–5. Díky komplexní práci speciálních pedagožek se škole daří vytvářet prostředí, které podporuje jak žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, tak žáky s nadáním, a poskytovat jim podmínky pro naplnění jejich vzdělávacího potenciálu.

 

Ve 3. až 9. ročníku máme v angličtině vždy alespoň jednu skupinu žáků, kteří jsou mnohem dál ve slovní zásobě a komunikačních dovednostech. V hodinách pracuje i rodilý mluvčí a žáky připravujeme na Cambrigdeské zkoušky.

 

Tím vytváříme prostředí, kde je běžné být zvídavý, myslet v souvislostech a rozvíjet svůj talent naplno.